Benvinguts al meu blog!

Aquest blog em servirà per a reflectir reflexions, preguntes, crítiques...sobre l'assignatura d'alfabetització digital. Aquesta assignatura la realitzo a la ub.

martes, 4 de octubre de 2011

4 octubre 2011


En aquesta sessió he pogut dur a terme una reflexió grupal sobre l’article:  Internet a l’aula “aplicació didàctica de l’internet” que vam reflexionar anteriorment de forma individual. Aquesta sessió m’ha permès aprendre diferents formes de reflectir opinions per part de les meves companyes i amb les quals he pogut analitzar diferents visions sobre un mateix tema. El fet de treballar en grup de forma col·laborativa m’ha ajudat a clarificar els meus propis conceptes o idees i també a reconstruir els meus esquemes i ampliar-los gràcies a les aportacions dins el grup. Per tant, avui podem dir que hem dut a terme una tasca molt enriquidora i interessant que individualment no haguéssim arribat a adquirir aquestes diferents visions. Una de les idees en la qual coincidíem i que crec que es el fet més important , és que hem aprés que si les tecnologies no s’apliquen de forma  transversal i es treballen en tots els àmbits per molts recursos i mètodes que s’utilitzin a les escoles, aquestes queden aïllades i per tant no són impartides de forma eficaç i practica. Hem pogut observar que les politiques educatives tenen una bona intenció i es aplicar recursos i equipament informàtic necessari, però encara que te una bona intenció no te una finalitat eficient i es el canvi de metodologia o didàctica per poder treballar la interacció comunicativa mitjançant entorns virtuals amb els quals  es construeixin de forma compartida els coneixements.


Llavors després de reflexionar, un dels dubtes que tinc és si realment el professorat no aplica una metodologia mes participativa i menys instrumental a l’aula , perquè no disposa de recursos o didàctiques per saber com poder impartir un aprenentatge conjunt a través de les Tic o perquè la seva consciencia sobre educació es basa en mètodes antics i tenen inseguretat, desconcert o por , en l’ aplicació de nous mètodes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario