En aquesta sessió he
pogut dur a terme una reflexió grupal sobre l’article: Internet a l’aula “aplicació didàctica de l’internet”
que vam reflexionar anteriorment de forma individual. Aquesta sessió m’ha permès
aprendre diferents formes de reflectir opinions per part de les meves companyes
i amb les quals he pogut analitzar diferents visions sobre un mateix tema. El
fet de treballar en grup de forma col·laborativa m’ha ajudat a clarificar els
meus propis conceptes o idees i també a reconstruir els meus esquemes i ampliar-los
gràcies a les aportacions dins el grup. Per tant, avui podem dir que hem dut a
terme una tasca molt enriquidora i interessant que individualment no haguéssim
arribat a adquirir aquestes diferents visions. Una de les idees en la qual
coincidíem i que crec que es el fet més important , és que hem aprés que si les
tecnologies no s’apliquen de forma transversal i es treballen en tots els àmbits per
molts recursos i mètodes que s’utilitzin a les escoles, aquestes queden
aïllades i per tant no són impartides de forma eficaç i practica. Hem pogut
observar que les politiques educatives tenen una bona intenció i es aplicar
recursos i equipament informàtic necessari, però encara que te una bona
intenció no te una finalitat eficient i es el canvi de metodologia o didàctica per
poder treballar la interacció comunicativa mitjançant entorns virtuals amb els
quals es construeixin de forma
compartida els coneixements.
Llavors
després de reflexionar, un dels dubtes que tinc és si realment el professorat
no aplica una metodologia mes participativa i menys instrumental a l’aula , perquè
no disposa de recursos o didàctiques per saber com poder impartir un
aprenentatge conjunt a través de les Tic o perquè la seva consciencia sobre educació
es basa en mètodes antics i tenen inseguretat, desconcert o por , en l’
aplicació de nous mètodes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario