Benvinguts al meu blog!

Aquest blog em servirà per a reflectir reflexions, preguntes, crítiques...sobre l'assignatura d'alfabetització digital. Aquesta assignatura la realitzo a la ub.

martes, 11 de octubre de 2011

11 octubre 2011

Avui he aprés que el rebuig d’actualitzar les formes d’educació o la utilització de nous materials que remplacen els utilitzats anteriorment  , no és una concepció o sensació nova sinó que ja ve determinada a etapes anteriors. No és per tant,  una idea nova introduir les tecnologies a l’aula, sinó que des de els nostres orígens hem evolucionat en l’educació i constantment utilitzem  les tecnologies  de cada etapa per millorar i ajudar en el procés d’aprenentatge del alumne.              El introduir cada cop noves tecnologies he pogut analitzar que és un dels reptes que tenim com a Mestres, ja que pel que he observat fins ara , les noves formes d’educació ajuden al desenvolupament integral de l’infant . Com a mestres hem de pretendre e intentar avançar en l’educació i canviar el concepte d’ensenyament. Hem de donar un pas  i canviar la visió d’ una concepció basada en alumne passiu que escolta i no participa,  fins a aconseguir  una educació de qualitat , en la qual  promovem que l’alumne sigui actiu i creador del seu propi coneixement.
Hem d’intentar evadir la idea de que les noves tecnologies són un perill per l’educació,  i que tot el que es planteja nou es sotmet en detriment de l’educació. Ja que el fet que apareguin els ordinadors,  no significa que desapareguin ( els bolígrafs, els folis, les pissarres…) , perquè sempre ens hem trobat en la mateixa situació de canvi ara són els ordinadors i abans era l’escriptura i aquestes no han fet a l’home més ignorant o que perdin  interès en el que tenien abans.  Sinó que són elements als quals sempre ens hem adaptat i  han afavorit a l’educació.
Perquè educar en la creació d’ alfabetisme múltiple que és el que pretenem ,  no implica deixar de banda el que ja sabem,  sinó obrir horitzons aprenent també a  analitzar, avaluar i crear. Perquè les tecnologies no desapareixen sinó que es complementen amb altres.
Respecte al clic , que era la metodologia Informática que van emprar amb mi, he aprés que des de un punt de vista socioconstructivista, engloba totes les àrees curriculars, però no es fa un aprenentatge significatiu. Al  llarg de l’aprenentatge en les diferents sessions he pogut aprendre , que no seria un programa EVA( construcció conjunta de coneixement) sinó  AGREGA ( instrucció) perquè aquest programa  no promou la discussió, ni la Construcció conjunta de coneixement.
La meva pregunta es:  El departament  d’educació s’adona que les  propostes pedagògiques tac no s’acaben de dur a terme correctament?

No hay comentarios:

Publicar un comentario