La
meva educació en tecnologia, ha estat un ensenyament bàsicament instrumental,
en el qual teníem diferents materials i recursos per treballar amb les Tic , però
de forma errònia per la manca de una didàctica adequada. A les aules s’observa la inserció dels estris tecnològics
com són ( les pissarres electròniques, els ordinadors, els projectors…). Però
avui he aprés que hi ha diferents
elements que es poden utilitzar com a mitjà per a afavorir les relacions de
diàleg i construcció conjunta de coneixements. Hem analitzat una sèrie de programes amb uns
objectius específics, on es proporciona : la interacció entre professors , la comunicació entre l’escola i família , el
seguiment del procés dels infants i
diferents informacions sobre els avenços en el món de l’educació.
Aquets
programes que desconeixia o que no n’ he fet gairebé ús són: L’entorn moodle
d’una escola,el portal de recursos sobre
un àrea,les aplicacions virtuals com (
Jclic, quaderns virtuals..),la wiki
d’intercanvi entre la comunitat educativa, les xarxes socials de mestres els àlbums de fotos d’una escola….Tots ells
existeixen i tenen una intenció pedagògica, ja que afavoreixen a la comunicació amb les famílies
, el seguiment de l’alumne , la participació
d’altres educadors i en conjunt a la construcció conjunta de coneixements. Són espais en el qual els mestres poden discutir, opinar, intercanviar informació, valorar , ser crítics i enriquir-se per adquirir noves metodologies o nova informació respecte el món de l'educació, per tant ens serà molt útil de conèixer per aprendre i poder ser partícips i actius sobre la feina que realitzem.
Finalment
he aprés la diferencia entre programes asincrònics( els quals no pot accedir
tothom a la vegada ex: el correu electrònic ), i sincrònics( que poden fer ús un gran numero
de persones ex: Chat).
Com a
futurs mestres , hem de prendre consciència de l’aplicació de les tecnologies
amb una finalitat pedagògica o útil, tenint present per a quina funció estan
concebudes aquestes eines i procurant
tenir un nivell adequat per impartir el seu ús i poder utilitzar el mètodes
correctament, proporcionant un resultat
qualitatiu.
No hay comentarios:
Publicar un comentario