Benvinguts al meu blog!

Aquest blog em servirà per a reflectir reflexions, preguntes, crítiques...sobre l'assignatura d'alfabetització digital. Aquesta assignatura la realitzo a la ub.

martes, 18 de octubre de 2011

18 -10-2011


La meva educació en tecnologia, ha estat un ensenyament bàsicament instrumental, en el qual teníem diferents materials i recursos per treballar amb les Tic , però de forma errònia per la manca de una didàctica adequada.                                                                                        A les aules s’observa la inserció dels estris tecnològics com són ( les pissarres electròniques, els ordinadors, els projectors…). Però avui he aprés  que hi ha diferents elements que es poden utilitzar com a mitjà per a afavorir les relacions de diàleg i construcció conjunta de coneixements.  Hem analitzat una sèrie de programes amb uns objectius específics, on es proporciona : la interacció entre professors  , la comunicació entre l’escola i família , el seguiment del procés dels infants  i diferents informacions sobre els avenços en el món de l’educació.
Aquets programes que desconeixia o que no n’ he fet gairebé ús són: L’entorn moodle d’una escola,el  portal de recursos sobre un àrea,les  aplicacions virtuals com ( Jclic, quaderns virtuals..),la  wiki d’intercanvi entre la comunitat educativa, les xarxes socials de mestres els  àlbums de fotos d’una escola….Tots ells existeixen i tenen una intenció pedagògica, ja que  afavoreixen a la comunicació amb les famílies , el seguiment de l’alumne ,  la participació d’altres educadors  i en conjunt a la construcció conjunta de coneixements.
Són espais en el qual els mestres poden discutir, opinar, intercanviar informació, valorar , ser crítics i enriquir-se per adquirir noves metodologies o nova informació respecte el món de l'educació, per tant ens serà molt útil de conèixer per aprendre i poder ser partícips i actius sobre la feina que realitzem.

Finalment he aprés la diferencia entre programes asincrònics( els quals no pot accedir tothom a la vegada ex: el correu electrònic ),  i sincrònics( que poden fer ús un gran numero de persones ex: Chat).

Com a futurs mestres , hem de prendre consciència de l’aplicació de les tecnologies amb una finalitat pedagògica o útil, tenint present per a quina funció estan concebudes aquestes eines  i procurant tenir un nivell adequat per impartir el seu ús i poder utilitzar el mètodes correctament, proporcionant  un resultat qualitatiu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario