Avui hem dedicat la sessió a la realització de exposicions orals , a través de les quals hem pogut aprendre i observar com introdueixen i utilitzen les tic a l’aula d’educació infantil. He pogut observar que cada escola utilitzava unes estratègies diferents, i que cada una d’aquestes tenia uns recursos o una altres. Però, en general, he aprés que totes elles tenien en comú la concepció de que l’infant aprèn a través de la pràctica i la manipulació lliure , però sempre guiada i observada per l’adult. Es a dir, normalment el professor dona una sèrie d’indicacions als infants perquè puguin experimentar de forma autònoma i es vagin introduint en el mon de les tecnologies. Personalment hem sembla una pràctica molt adequada , ja que l’infant pot descobrir i experimentar, però encara així, penso que els hi falten recursos o coneixements per introduir les tic de forma transversal, descobrir la importància d’aquestes i no utilitzar-les de forma instrumental . Es a dir, els mestres per exemple no han de utilitzar la pissarra digital com a llibre sinó com a mitjà d’interacció. I aquesta realment es la tasca que haurem de dur a terme nosaltres pròximament.
No hay comentarios:
Publicar un comentario